2012. december 30., vasárnap

Év végi összefoglaló, Best of 2012

Így, az év végén összeállítottam egy szubjektív értékelést az idei év sorozatairól. 2012-ben Dél-Koreában több mint száz hazai gyártású sorozat került képernyőre. Én ezekből tizenötöt láttam. Kezdődött a Wild Romance-al, majd elég erős március-áprilisi időszak következett a három nagy, egy időben futó sorozattal (Rooftop, Equator, King2Hearts). Nyáron, az olimpia mellett volt idő több sorozatot és filmet is megnézni. Ősszel sok zenét hallgattam, és általuk új kedvencekre leltem.
Idén is bebizonyosodott, hogy a történelmi témájú sorozatok nem az én műfajom. Én tényleg próbálkozom, de valahogy nem megy. Még Lee Seo-jin sem tudott rávenni a Yi San nézésére. Bármelyik, 2012-es "nagy" történelmi sorozatot is kezdtem el, még a történetek fele előtt elfogyott a lelkesedésem irántuk. Ezért is csodálkoztam magamon, hogy az Arang 20 része mégsem fogott ki rajtam. Igaz, nem is tekintem klasszikus történelmi sorozatnak. Az idei év egyik slágere a fúziós, időutazós sorozat volt. Több is készült belőlük. Kettő kipipálva, szerintem elég is. Melodrámából, nagy leszámolós történetből az Equator Man az igényeimet bőven kielégítette. Vidámságban is volt részem 2012-ben, majd minden sorozatban volt valami vicces. Így év végén pedig a sztárok világa került képbe, két sorozatban is. Egyrészről, a  Full House Take 2, mely végül kicsit csalódást okozott, másrészről viszont a The King of Dramas (KoD) első két része után nem gondoltam volna, hogy ilyen jó lesz!
Akkor most jöjjenek a kedvencek kategóriák szerint. Mindig nehéz egyet kinevezni a legjobbnak. Így hogy, ne legyen sértődés, több színész is nyert!
Kedvenc színész:
Az év új felfedezettje:
Choi Tae-joon, Padam padam
25 év alatti kedvenc: Kim Woo-bin
A Gentleman's dignity, School 2013. Jól áll neki a rossz fiú szerep.
25-35 év közötti kedvenc: Ji Hyun-woo
Nem kétséges, hogy csak Ő lehet ennek a kategóriának a nyertese. Queen In-Hyun's Man-ben teljesen elvarázsolt. Bocsi Lee Dong-wook! :-)
35 feletti kedvenc:  Kim Min-Joon
A Beloved -ben nyújtott alakításért. Hát, odavagyok érte és kész!
40-es korosztály kedvence: Kim Myung-min
Ki más? Nagyszerű karakter, jó alakítás. Tényleg Ő a "Drámák Királya".
50 év felettiek, két nyertessel:  
Kwon Hae-hyo
Nagyon örültem, mikor megláttam a KoD-ban. Éreztem, jó kis karakter lesz az övé. Örültem a viszontlátásnak!
Park Young-kyu
Idén az I do I do, tavaly a Protect the Boss-ban játszotta nagyszerűen egy-egy szertelen fiú apukáját. Szimpatikus színész, szeretem.

Kedvenc színésznő:
Mindenképpen kevesebb nyertessel, már csak azért is, mert a hölgyek korát nem feszegetjük. A másik oka, hogy idén a színésznők valahogy nem bűvöltek el engem. Na de lássuk, ki is lett a legjobb nálam?
Jung Ryu-won
Számomra Ő volt idén a legnagyobb kedvenc! A Salaryman-ben és a KoD-ban is nagyszerűen játszik.
A fiatal színésznők kategória nyertese:  
Park Se-young
The Equator Man, School 2013.

Az Év kedvenc sorozata:
The Queen In-Hyun's Man
Számomra újszerű volt,vicces és természetesen romantikus.
Amelyek nem lehettek elsők: The King of Dramas, A Gentleman's Dignity
Kedvenc film
Everything about my wife

További nyertesek:
Amikor az idegek feszülnek :
The Equator Man, Jang-il és Soo-mi, a festőnő közös jelenete, mikor a nő megmutat bizonyos festményeket a férfinak.

 Az Év legmeghatóbb jelenete:
The King of Dramas, az idős statiszta bácsi hálája.

Az Év legromantikusabb tette:
Egész éjszaka a lehulló cseresznyevirágszirmokon térdelni, hogy a nagymama megbocsásson. The Rooftop Prince, Park Yoo-chun előadásában.

Az Év legjobb mondásai:
KoD, Hyun-min: I love you so much Song Min-ah!!
Queen In-Hyun's Man, Hee-jin: Ugye maga egy nőcsábász?

Az év háton cipelése:
History of the Salaryman, Hang-woo és Woo-hee párostól 

Legutáltabb karakter:
King 2 Hearts, John Mayer 

A legjobb idol sztár:
Im Si-wan (ZE:A), The Equator Man

Aki jobban tette volna, ha nem vállalja a szerepet:
Jessica (SNSD), Wild Romance

Akit túlértékelnek:
Park Yoo-chun, The Rooftop Prince

Legelegánsabb férfi:
Anthony Kim, KoD, Kim Myung-min

Legcsinosabb nő:
Seo Yi-soo tanárnő, A Gentleman's dignity, Kim Ha-neul

Kedvenc páros:
Dong-ah és Robot Kim, Wild Romance
Hee-jin és Boong-do, Queen In-Hyun's Man

Kedvenc csókjelenet:
Queen In-Hyun's Man, könyvtárban búcsúcsók: Boong-do modern kori szokások szerint búcsúzik el Hee-jin-től
Wild Romance, első csók Dong-ah és Robot Kim előadásában
The King of Dramas, Lee Go-eun kapálódzós álomcsókja Anthonyval


Nagy melléfogások:
Sorozat:
Big: tényleg csak Gong Yoo kocka hasa ért valamit a sorozatban.
Frizura:
Full House Take 2: Man-ok és Tae-ik göndör hajkölteményei.


Kedvenc sorozatzene:
A Gentleman's dignity, Big Baby Driver -You are everywhere
Beloved, Woo Jin-hee - Alone
The Rooftop Prince, Ali - Hurt

Végezetül egy kis statisztika, február óta ez a 71. bejegyzés, a legolvasottabb írásom a Lovers ajánlója. Legtöbben a google-on találnak rám, a blog neve alapján. Az olvasók 85%-a Magyarországról talál ide, a külföldi országok közül az Egyesült Államok után Románia áll legjobban az európai látogatók közül.
Köszönöm mindenkinek, aki olvassa a blogomat és remélem az új esztendőben is kitartunk együtt a koreai sorozatok, filmek és zenék világában!

Boldog Új Évet Kívánok!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése